Intervju - Sumeja Arifović: Cijenim ljude koji se usude biti drugačiji

 Mlada i perspektivna bh. modna dizajnerica i glumica Sumeja Arifović, javnosti je poznata po svojim neobičnim i ekscentričnim modnim kreacijama. Svojim trudom i radom, privukla je pažnju javnosti, a spojila je dvije ljubavi – onu prema glumi i modi, te je hrabrim koracima odlučila koračati bh. modnom scenom. Sumeja je i osnivačica vlastitog brenda – Meyacota.



Perspektivna ste i mlada bh. dizajnerica. Kada se rodila ljubav prema modi, te kada ste se odlučili baviti modnim dizajnom?

- Na časovima fizike u srednjoj školi nastale su moje prve modne skice. Među prvima bih uvijek uradila ponuđene zadatke i ostatak vremena provela crtajući kreacije. Imala sam sreću da idem u razred u kojem smo se svi međusobno podržavali i oni su zapravo bili moj vjetar u leđa da kasnije osnujem modni brend. Uvijek sam se isticala sa modnim kombinacijama, to je zapravo moj način izražavanja. Moda me ispunjava, potpuno joj se predajem i igram sa trendovima i bojama. Kada jednom osjetite istinsku čar umjetnosti, nema povratka nazad. Bila sam dijete koje se ne boji poraza i želi da ispoljava svoje strasti. Sve me je zanimalo od glume, baleta, muzike, mode, plivanja, karatea… Kasnije se svelo na dvije strasti u kojima sam se najviše pronašla, moda i gluma. 
 

Moda nije Vaša jedina strast. Bavite se i glumom, te svirate klavir. Možete li podijeliti sa nama kako je tekao Vaš put ka umjetnosti?

- Kada jednom osjetite istinsku čar umjetnosti, nema povratka nazad. Bila sam dijete koje se ne boji poraza i želi da ispoljava svoje strasti. Sve me je zanimalo od glume, baleta, muzike, mode, plivanja, karatea… Kasnije se svelo na dvije strasti u kojima sam se najviše pronašla, moda i gluma. 



 
Kada ste shvatili da želite vlastiti brend? Kako je tekao put ka ostvarenju toga?
 
- Prije četiri godine sam prvi put pogledala seriju “One tree hill”. Kada bih mogla sebe opisati kroz jedan lik koji će biti slikoviti prikaz mog karaktera, odnosa sa porodicom i prijateljima, ambicija to bi bio lik Brooke Davis. Ona je u trećem razredu srednje škole osnovala modni brend, nevjerovatna sličnost koju sam pronašla u njoj inspirisala me je da isto uradim nadajući se da ce se pozitivni ishod obistiniti kao i u seriji. Serija je davno snimana i rijetki je se sjećaju ali otkrit ću vam jos jednu tajnu. Inspiraciju za kreaciju “0 is not a size” i kampanju koju sam vodila o normalizovanju plus-size modela, pronašla sam upravo u njoj. Nevjerovatno je koliko nazadujemo u odnosu na ostatak svijeta. Stvari koje su oni normalizovali 2005/2006. su iste za koje se mi danas borimo.

 
Šta je najvažnije kada je osnvanje modnog brenda u pitanju?

- Najvažnije kod osnivanja modnog brenda osim iskrene zelje i ljubavi prema istom poslu su inovacija, avangardnost i kreativnost. Modni dizajneri su poput naučnika, konstantno moraju tragati za novim otkrićima i trendovima. Volim da promatram kako ljude, tako i predmete i pojave u mom okruženju. Trudim se u svemu da pronađem lijepu nit, moja inspiracija se budi u trenutku kada mi tokom kontempliranja srce zaigra. Ideje potom prilično spontano dolaze.

 
Šta ili ko Vam je najveća motivacija u radu?
 
- Svaka ružna životna situacija me je natjerala da se okrenem poslu. Prošla godina mi je bila uspješna na poslovnom planu ali jako bolna u privatnom životu. “Srećni ljudi ne pišu pesme.”, citat iz filma “Toma” koji mi je posebno drag jer se pronalazim u njemu. Tuga i sreća u meni vladaju u ekstremnim emocijama.




 
Koliko vremena je potrebno da osmislite, razradite i osvarite željeni produkt odnosno dizajn?

- Kolekciju gradim postepeno, u trenutku kada pronađem inspiraciju prenesem je na papir. Jedan od mojih omiljenih svjetskih brendova je „Moschino“, koji je prepoznatljiv po neobičnom printu na kreacijama. Nisam pristalica jednostavnosti, želim da moje kreacije budu što šarenije i avangardnije, 90% mojih kreacija sadrži print koji razbija monotoniju.

 
Koliko je modni dizajn cijenjen u BiH, ali i u regionu? Da li je teško izboriti se za ime i osigurati sebi komforan život?

- Nova kolekcija se jako brzo rasprodala, što me čini iznimno sretnom ali u ovom poslu nikada ne možete imati komfornu zonu, zbog toga sam posvećena društvenim mrežama jer preko njih trenutno najviše zarađujem. Imala sam priliku da upoznam par dizajnera koji su sa mnom podijelili svoje iskustvo, s obzirom da su priznati i na modnoj sceni već godinama imaju mogućnost da žive od svog posla. Ja sa druge strane nemam kredibilitet da odgovorim na ovo pitanje. Težim početku, dovoljno su uska vrata, važno je da svršetak bude dobar.

 
Kako Vi gledate na standarde ljepote koji se svakodnevno nameću ženama, kako preko društvenih mreža tako i preko drugih medija?

- Riječi standard i pravila bude negativne emocije u meni. Neprihvatljiva mi je činjenica koliko se ljudi slijepo drže istih, te se sami etikiraju kao mediokritet. Cijenim ljude koji se usude biti drugačiji i uvode promjene u svakom životnom segmentu. Jedan od mojih omiljenih citata iz filmova je: “Sa velikom moći, dolazi velika odgovornost.” Većina javnih ličnosti i influensera danas ističu sebe u prvi plan, pritom zaboravljaju koliku moć imaju da promjene percepciju drugih, uvedu nova pravila i promjene svijet na bolje. 



 
Da li imate neostvarenih želja što se tiče Vaše karijere?

- Voljela bih svakako da gledam uzlaznu putanju svog brenda i da jednog dana postane veliko ime ali moje istinske želje su drugačije prirode. 

 
Koji savjet biste dali mladim umjetnicima koji žele da krenu Vašim putem?

- Prvo pravilo uspjeha je da se prestanemo bojati osude drugih. Cijeli život se nosim sa ružnim komentarima i postala sam vremenom imuna na njih, ali većini ljudi oni predstavljaju barijeru do puta ka ostvarenju ciljeva. Nemojte protračiti život tražeći validaciju, jer na kraju dana nije bitno šta druge čini sretnim već šta vas čini sretnim. 

 
Na koji projekt ste najponosniji?

- Najponosnija sam na svoju prvu reviju. Mnoge stvari se nisu posložile onako kako sam ih prvobitno zamišljala. Većina modela, medija, sponzora i gostiju su otkazali par dana prije revije. Imala sam spremljen govor koji sam uvježbavala danima ali sam na kraju pustila srce da izgovori: “Velika je sreća, kada imate priliku da dijelite ono što volite, sa ljudima koje volite.” To je jedino važno bilo te večeri.



 
Šta možemo očekivati u budućnosti od Vas i Vašeg brenda? Da li radite na nekom novom projektu?

- Trenutno radim na jednom projektu i potrebni su mjeseci za proučavanje i realizaciju istog. Želim da se iskusim u još jednoj ulozi ove godine i za sada vam mogu otkiriti samo naziv projekta, a to je “Pronađi me u novom životu”.
Što se tiče brenda Meyacota planiram da izbacim dvije kolekcije i odrzim reviju 16.12. kao i prošle godine, te da na taj način započnem neku vrstu tradicije.

 


 

Primjedbe

Popularni postovi